Banjo-Kazooie Editor v1.4

Banjo-Kazooie Editor

 

Este programa reúne varias herramientas que facilitan enormemente la traducción del Banjo-Kazooie de N64. Sólo es compatible con la versión europea.

Se pueden editar los textos cómodamente, editar la fuente, y reinsertar gráficos y demás archivos en la ROM al instante.

El programa se encargará de la compresión y el parcheo.

Registro de cambios:

  • 1.4: Ahora se puede importar correctamente TGAs con resolución modificada. Arreglados algunos bugs al insertar o extraer una fuente.
  • 1.3: Añadido soporte para la fuente grande que aparece en los menús. Los nombres de personajes que salen en los créditos son editables. Modificaciones de la interfaz. El archivo Readme.txt se puede ver desde el menú Ayuda del programa.
  • 1.2: Optimizaciones de compresión, mejoras en la interfaz, añadido editor de menús, eliminado el menú de selección de idioma del juego que aparece tras la pantalla de Press Start, añadidas herramientas para testear.
  • 1.1: Arreglado un posible cuelgue al leer ciertos tipos de TGAs de la fuente. Ahora el programa soporta todas las variantes del formato TGA gracias a TargaImage.dll: http://www.codeproject.com/Articles/31702/NET-Targa-Image-Reader
  • 1.0: Versión inicial
This little program contains some tools to make easier the translation process of Banjo-Kazooie. Note that this is ONLY compatible with the european version of the game.

You will be able to edit texts and font easily. And you’ll be able to make all the changes to the ROM instantly.

The program will handle all the compression and patching.

Changelog:

  • 1.4: Now the program is able to import correctly TGA files with modified resolution. Fixed some bugs while inserting and extracting a font.
  • 1.3: Added support for the big font that appears in some menus. Character’s names in the credits are now editable. Some interface modifications. The Readme.txt file can be seen in the Help menu of the editor.
  • 1.2: Some compression optimizations, interface improvements, added a menu editor, the menu language is patched so it doesn’t appear after the Press Start screen, added some tools for testing pursposes.
  • 1.1: Fixed a crash while reading certain TGA files from the font. Now the program should be able to read all TGA variants thanks to TargaImage.dll, that can be found here: http://www.codeproject.com/Articles/31702/NET-Targa-Image-Reader
  • 1.0: Initial release

 

Banjo-Kazooie Editor v1.4

12 comentarios en “Banjo-Kazooie Editor v1.4

  1. hola amigo, necesito ayuda por favor.
    Tengo problemas ‘Insert Font’, se produce un error:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/83393107/erro.jpg
    Se produjo una excepción no controlada, no es posible leer más allá del final de la secuencia

    Usted tuvo algunos errores mientras se trabaja con los acentos? Yo uso “EXTRACT FONTE”, pero cuando se utiliza el “Insert font ‘este error por lo que elegir el archivo bin, lo necesito porque he cambiado un poco. files tga con acentos de mi lengua.

    agradecido

  2. Gracias, surge algún problema en la visualización de caracteres acentuados, aparece incompleta (Á) (Ó), eche un vistazo a su correo electrónico.

  3. Hi, I read o ‘readme’ and I have a doubts, because I don’t know how to extract ‘image’ files from files .bin,(for example, stage_names.bin from folder graphics).
    my doubts is if Could I like in ‘Font’ (insert caracteres) extract the files .tga (or other format), edit the images and after mount the files again in stage_names.bin?
    Can I extract this files ‘image’ with your tool or Must I use other software?

    A thousand thanks

    • Hi. For now, my program don’t support to export those stage names. You’ll need to use another software to edit them. Common software to edit images in romhacking are n64gfx, Tile Molester, Tile Layer Pro. You’ll see tutorials on the internet on how to use them.

      • I had read a litle about then.
        n64gfx look very nice, but I need to learn how to use, well,in this momento I was use the plugin rice and edited the images (extracted with banjoo kazooie tool) for to use in project64 with the option Load hi-res textures. (:P)

        Thanks again

  4. Hi,You can make an Banjo Tooie Editor?The RareWareCentral han an Banjo Tooie Text Editor,but have many limits,i’m want to translate the Banjo Tooie to portuguese br

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